internetowe portfolio

 


Home          Aktualności          O mnie          Oferta          Projekty          Kontakt


 

 

Darmowa reklama ?? Czy jest w ogóle możliwa ??

Oto kilka sposobów ...

 

 

 

               Posiadasz małą firmę i nie posiadasz dużej kwoty pieniędzy, ale chcesz się zareklamować i pozyskać nowych klientów.

Oto kilka sposobów na darmową reklamę, która w jakimś stopniu pomoże Ci rozkręcić się na starcie, jedyne co potrzebne to chęć

podjęcia działań, zaangażowanie i cierpliwość.

 

- strona internetowa - aby ją stworzyć, wiadomo jest, że trzeba zainwestować pewną kwotę - hmmm... ale przecież ten artykuł

miał być o darmowych sposobach reklamy, tak więc biorąc pod uwagę, że Internet dzisiaj jest jednym z najważniejszych źródeł

informacji, wychodzę z założenia, że każda firma na starcie tworzy właśnie stronę internetową, która pełni rolę wizytówki.

Zakładam, iż Twoja strona jest stworzona, pełni ona od tego czasu funkcję Twojej reklamy - wiemy, że ludzie szukając czegoś

zaczynają od wyszukiwarki Google, a Ty już tam jesteś, zwiększasz tym samym szanse, że trafią właśnie na Ciebie. To na niej

możesz bowiem, aktualizować dane, ofertę,dodawać na bieżąco zdjęcia swoich dzieł, prac, produktów, a co za tym idzie?? Nie

tracisz pieniędzy, które wydasz aby wydrukować nowynakład aktualnych ulotek, wizytówek, plakatów lub katalogów.

( kliknij w celu kontaktu z nami w sprawie stworzenia strony internetowej )

 

- portale społecznościowe - dzisiaj prawie, każdy z nas w nich jest, zakładamy profile prywatne, w celu poszukiwania lub

nawiązywania nowych znajomości. Od pewnego czasu możemy zauważyć, że widnieją w nich nie tylko profile prywatne, ale także

firmowe. To w nichdana firma się reklamuje, dodając wiadomości, zdjęcia swoich realizacji, informacje o produktach i usługach.

Dlatego, zapraszaj znajomych, będą bowiem oni powiadamiani o nowościach, a także będą mogli śledzić Twoje poczynania oraz

polecać Cię dalej. Utworzy się wówczas grupa, która nieustannie będzie się poszerzać, w której może być Twój potencjalny

klient. Odwiedzaj firmy, profile, bądź osoby, które działają w podobnej branży, komentuj, oceniaj, pomagaj, doradzaj - dzięki

temu możesz być zapamiętany, a także być postrzegany przez osoby czytające komentarz jako ekspert w swoim fachu.

Najpopularniejsze media społecznościowe to m.in: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Google+ czy LinkedIn ... Oczywiście

nie musisz zakładać ich wszystkich, wybierz te, które najbardziej pomogą odzwierciedlić profil działania Twojej firmy.

( kliknij i zobacz więcej o Social Media )

 

- ogłoszenia lokalne - warto prześledzić listę internetowych serwisów ogłoszeniowych, dzięki którym możesz dodawać ogłoszenia

produktów, usług, a także firm. Takie ogłoszenie wstawisz za darmo, a osoba, która poszukuje oferty, może ustawić filtry

wyszukiwania tak, że jest bardzo prawdopodobne, że może trafić właśnie na Ciebie. Istnieje także zwiększenie szansy, na

odnalezienie Twojej firmy przez potencjalnego klienta, gdyż serwisy takie za drobną opłatą promują ogłoszenia. Najbardziej

znane serwisy ogłoszeniowe to np: olx, gumtree, sprzedajemy.pl, lento ...

 

- z polecenia - zawsze warto rozmawiać !!! Rozmawiaj ze swoimi znajomymi lub też z osobami, które dopiero poznajesz, o tym

czym się zajmujesz, bowiem to oni, mogą skorzystać z Twoich usług lub polecić Cię komuś innemu, kto właśnie szuka firmy, która

takie usługi świadczy. Jeżeli posiadasz ulotki lub wizytówki, rozdaj je - mogą one powędrować dalej. Pamiętaj, aby dbać także o

stałych klientów, warto dać im jakiś rabat na kolejną usługę lub produkt, gdyż zadowoleni na pewno do Ciebie wrócą i mogą także

polecić dalej.

 

- rozmawiaj, pisz, zbieraj opinie i zaufanie - poproś swoich klientów, aby wystawili opinie na temat Twojej firmy. Mogę

umieścić ją na fanpage, blogu lub stronie internetowej. Odwiedzaj inne profile, serwisy, blogi, forum i rób to samo. Doradzaj,

komentuj, dziel się swoją wiedzą - budujesz dzięki temu wizerunek firmy. W stopce wstawiaj link do swojej  strony internetowej,

profilu w mediach społecznościowych lub ogłoszeń - zwiększysz tym samym ich odwiedziny przez nowe osoby.

 

- blog - warto założyć swój blog, który podepniesz pod swoją stronę internetową. Możesz też na stronie dodać zakładkę, w 

której będziesz mógł za pomocą treści trafić do osób, które poszukują odpowiedzi na nurtujący ich temat. W jednym miejscu

zbierzesz swoją całą wiedzę, a inni będą mogli korzystać z Twoich rad, co czyni Cię profesjonalistą w danej dziedzinie.

 

- film - YouTube to zaraz po Google największa wyszukiwarka na świecie, a więc i tutaj warto zaistnieć. Za pomocą  krótkiego

filmiku, który możesz nagrać i brać sam w nim udział, lub za pomocą prezentacji, którą też sam możesz stworzyć będziesz

promował swoje produkty, usługi, a co za tym idzie?? Będziesz reklamował swoją firmę. Potencjalny klient, być może szukając,

trafi na Twoje video i skorzysta właśnie z oferty Twojej firmy.

 

- e-mail -  wysyłanie nic nie kosztuje, pamiętaj jednak aby nie być nachalnym, nie wysyłaj od razu gotowej oferty, nie twórz

spamu. Zainteresuj, nawiąż znajomość, a dopiero potem oferuj. Utrzymuj kontakt ze stałymi klientami, wysyłaj aktualną ofertę,

być może oni taką ofertą prześlą dalej.

 

               Powyżej przedstawiłem kilka podstawowych sposobów na darmową reklamę. Nie musisz wprowadzić ich wszystkich od

razu w życie. Nie mówię także, że są to wszystkie dostępne możliwości darmowej reklamy, gdyż rynek ten jest bardzo obszerny.

Działaj krok po kroku, a każdy następny może przynieść efekt i sukces. Reszta zależy już tylko od Ciebie i Twojego

zaangażowania w walce o klienta.

 

 

 

 


Copyright 2017    Created by   internetowe @ portfolio                                                                           Home          Aktualności          O mnie          Oferta          Projekty          Kontakt